Historie MHD

Prvopočátky hromadné dopravy v Třebíči souvisí s vybudováním císařské železnice z Berlína do Vídně v roce 1871. Třebíčské (dnešní Stařečské) nádraží se nacházelo 7 km od města. Cestující a náklad byli převáženi omnibusy. Po postavení nové trati, vedoucí v blízkosti města, byla tato přeprava zrušena.

Linkové autobusy na dvou linkách, které vedly přes Třebíč, fungovaly jako městská doprava od 50. let 20. století. Skutečná městská doprava začíná fungovat v roce 1977. Některé ze sedmi linek dále zajížděly i do okolních obcí. Jednou z největších změn prošla třebíčská MHD v roce 1986, kdy po optimalizaci začalo na šesti linkách jezdit více autobusů.

V roce 1992 vznikla z původního  ČSAD Třebíč, s. p. společnost TRADO, s. r. o. Provoz autobusů dodnes zajišťuje dceřiná firma TRADO-MAD, s. r. o. Od roku 2004 vlastní 100% společnosti ICOM transport a. s. 

odkaz na fotogalerii autobusů značky Ikarus: http://www.ikarusy.net/foto/cz-trebic-trado/1.html

 

Historické jízdní řády

Zde můžete najít jízdní řády městské autobusové dopravy z dřívějších let. Získat starší vydání je velmi složité, proto pokud doma nějaké máte, neváhejte nás kontaktovat.

 

Zlaté časy ČSAD Třebíč

Pan Milan Ošmera nám poskytl svoji kroniku o dopravě v Třebíči. Nacházejí se v ní unikátní historické fotografie vozidel a řidičů ČSAD Třebíč. Zde jsou k prohlédnutí některé stránky. Velice panu Ošmerovi děkujeme! 

 

Odkaz na plány pro vybudování trolejbusové dopravy v Třebíči zde

 

Ukázka občanských měsíčních předplatních jízdenek z let 2001 a 2002.

 

Aktuálně

Dodatek k novému jízdnímu řádu | 11.01.2019 | K vydanému novému jízdnímu řádu ještě doplňujeme informaci o  posunu odjezdu ranního spoje linky 13 z Jitony o dvě minuty na 6:47 a přidání páru spojů v pracovní dny v 22:15 z Karlova nám. a v 22:25 z Jitony. Omlouváme se za předchozí nekompletní výpis a připomínáme, ... více novinek zde
Najít spojení
odkud: kam:
Webové stránky vyrobila reklamní agentura Altrodesign.