Historie MHD

Prvopočátky hromadné dopravy v Třebíči souvisí s vybudováním císařské železnice z Berlína do Vídně v roce 1871. Třebíčské (dnešní Stařečské) nádraží se nacházelo 7 km od města. Cestující a náklad byli převáženi omnibusy. Po postavení nové trati, vedoucí v blízkosti města, byla tato přeprava zrušena.

Linkové autobusy na dvou linkách, které vedly přes Třebíč, fungovaly jako městská doprava od 50. let 20. století. Skutečná městská doprava začíná fungovat v roce 1977. Některé ze sedmi linek dále zajížděly i do okolních obcí. Jednou z největších změn prošla třebíčská MHD v roce 1986, kdy po optimalizaci začalo na šesti linkách jezdit více autobusů.

V roce 1992 vznikla z původního  ČSAD Třebíč, s. p. společnost TRADO, s. r. o. Provoz autobusů dodnes zajišťuje dceřiná firma TRADO-MAD, s. r. o. Od roku 2004 vlastní 100% společnosti ICOM transport a. s. 

odkaz na fotogalerii autobusů značky Ikarus: http://www.ikarusy.net/foto/cz-trebic-trado/1.html

 

Historické jízdní řády

Zde můžete najít jízdní řády městské autobusové dopravy z dřívějších let. Získat starší vydání je velmi složité, proto pokud doma nějaké máte, neváhejte nás kontaktovat.

 

Zlaté časy ČSAD Třebíč

Pan Milan Ošmera nám poskytl svoji kroniku o dopravě v Třebíči. Nacházejí se v ní unikátní historické fotografie vozidel a řidičů ČSAD Třebíč. Zde jsou k prohlédnutí některé stránky. Velice panu Ošmerovi děkujeme! 

 

Odkaz na plány pro vybudování trolejbusové dopravy v Třebíči zde

 

Ukázka občanských měsíčních předplatních jízdenek z let 2001 a 2002.

 

Aktuálně

Víkendová úplná uzavírka ulic M. Majerové a Jelínkova | 11.05.2021 | Z důvodu pokládky asfaltu na ulicích M. Majerové a Jelínkova v úsecích od křižovatek s ulicemi Náhorní - Jar. Haška (15. května) a Jar. Haška - Táborská (16. května) budou trasy linek 4, 5 a 11 upraveny následovně: sobota 15. května (po celý den)Linka 4 ve směru z centra ukončí jízdu ... více novinek zde
Najít spojení
odkud: kam:
Webové stránky vyrobila reklamní agentura Altrodesign.