Historie MHD

Prvopočátky hromadné dopravy v Třebíči souvisí s vybudováním císařské železnice z Berlína do Vídně v roce 1871. Třebíčské (dnešní Stařečské) nádraží se nacházelo 7 km od města. Cestující a náklad byli převáženi omnibusy. Po postavení nové trati, vedoucí v blízkosti města, byla tato přeprava zrušena.

Linkové autobusy na dvou linkách, které vedly přes Třebíč, fungovaly jako městská doprava od 50. let 20. století. Skutečná městská doprava začíná fungovat v roce 1977. Některé ze sedmi linek dále zajížděly i do okolních obcí. Jednou z největších změn prošla třebíčská MHD v roce 1986, kdy po optimalizaci začalo na šesti linkách jezdit více autobusů.

V roce 1992 vznikla z původního  ČSAD Třebíč, s. p. společnost TRADO, s. r. o. Provoz autobusů dodnes zajišťuje dceřiná firma TRADO-MAD, s. r. o. Od roku 2004 vlastní 100% společnosti ICOM transport a. s. 

Historické jízdní řády

Zde můžete najít jízdní řády městské autobusové dopravy z dřívějších let. Získat starší vydání je velmi složité, proto pokud doma nějaké máte, neváhejte nás kontaktovat.

 

Zlaté časy ČSAD Třebíč

Pan Milan Ošmera nám poskytl svoji kroniku o dopravě v Třebíči. Nacházejí se v ní unikátní historické fotografie vozidel a řidičů ČSAD Třebíč. Zde jsou k prohlédnutí některé stránky. Velice panu Ošmerovi děkujeme! 

 

Odkaz na plány pro vybudování trolejbusové dopravy v Třebíči zde

 

Ukázka občanských měsíčních předplatních jízdenek z let 2001 a 2002.

 

Aktuálně

Uzavírka ulice Modřínová | 11.07.2014 | Uzavírka ulice Modřínová v termínu od 19.7.2014 4:00 hod. do 20.7.2014 20:00 hod Linka č. 4 - autobusová zastávka Modřínová bude zrušena v obou směrech bez náhrady. Cestující mohou využít blízkou zastávku Samešova. Objízdná trasa pro trasu Karlovo nám. ... více novinek zde
Najít spojení
odkud: kam:
Webové stránky vyrobila reklamní agentura Altrodesign.